Steffen Seibert kormányszóvivő tájékoztatóján Angela Merkel kancellár véleményét ismertetve kiemelte:
Teljes mértékben érthető, hogy az embereket felháborítják az autógyártó cégek "erkölcsileg semmivel sem igazolható" kísérletei. A kísérletek célja is elfogadhatatlan, mert az autógyártók dolga a károsanyag-kibocsátási határértékek betartása, és nem annak bizonygatása, hogy a kipufogógáz kevéssé, vagy egyáltalán nem ártalmas - mondta.
Stephan Haufe, a környezetvédelmi minisztérium szóvivője hozzátette, hogy kellőképpen bizonyított a kipufogógáz ártalmassága. A tárcavezető, Barbara Hendricks visszataszítónak és megdöbbentőnek tartja az állat-, és emberkísérleteket - mondta.
A közlekedési minisztérium felszólította az érintett autógyártókat, hogy haladéktalanul tájékoztassák a nyilvánosságot a kísérletekről és vizsgálják ki az ügyet. A tárca egyben összehívta a Volkswagen csoport (VW) körüli dízelbotrányt vizsgáló bizottságot, amely napirendjére veszi az ügyet - jelentette be Ingo Strater, a tárca szóvivője.
Német sajtóértesülések szerint 2012 és 2015 között majmokon és embereken végzett kísérletekkel elemezte a dízelmotorok kipufogógázának hatását egy kutatócsoport, amely a VW, a Daimler és a BMW támogatásával jött létre. A szállítási szektor környezeti és egészségügyi helyzetével foglalkozó európai kutatási egyesülés (EUGT) kísérleteiben tíz majmot és 25 embert vizsgáltak. Az EUGT időközben feloszlott.