Az adatokból egyúttal az is kiderült, hogy a kontinensen 2018-ban újonnan vásárolt e-autók a teljes személygépkocsipiac 2,5 százalékát teszi ki.
Az európai trendekkel összhangban Magyarországon is évről évre nő az elektromosautó-értékesítés aránya, igaz mértékében elmarad az európai számoktól: itthon körülbelül 1700, valamilyen elektromos hajtáslánccal bíró új autót értékesítettek 2018-ban.
Az AVERE adatai szerint az összeurópai éves adatokat leginkább a decemberi eladások húzták fel, amikor is 40 500 darab elektromos hajtású járművet értékesítettek, ami a 2017-es év hasonló időszakához mérten 33 százalékos növekedés.
A Magyar Elektromobilitás Szövetség szerint a tavalyi év teljesítménye még nem tekinthető európai szinten sem áttörésnek, látszik azonban a folyamat, amelynek eredményeképpen a következő években forradalmi módon növekedhet a villanyautók száma a kontinensen.
Pethő József, az AVERE tagszervezeteként működő szövetség főtitkára elmondta, a tavalyi év ugyanakkor mégis fordulatot jelent az elektromobilitási szektorban, ez volt ugyanis az első olyan év 2014 óta, amikor a tisztán elektromos hajtású új járművek értékesítésének aránya meghaladta a plug-in hibrid (PHEV), azaz vegyesen hagyományos és elektromos hajtású, autók értékesítését Európában.
Az elkövetkező évek egyik legnagyobb kérdése a szakember szerint az lesz a szektorban, hogy a hibrid technológia képes lesz-e visszaszerezni vezető helyét a tisztán villanyhajtású gépjárművektől. Erre összeurópai szinten kevés az esély, azonban a fejlődő piacokon, mint amilyen Magyarország is, még sokáig lesz létjogosultsága az emissziós szempontból jól teljesítő vegyes hajtásmegoldásoknak - mutatott rá. Utalt arra is, hogy a magyar piacon még szükség van arra, hogy az autóhasználók többségének bizalma megerősödjön a tisztán elektromos hajtású autók iránt, amihez elengedhetetlen a hazai kiszolgáló- és töltőinfrastruktúra fejlesztése.