Minden ötödik fiatal rendszeresen felkel éjjel, hogy ellenőrizze az üzeneteit a közösségi médiában. Emiatt jóval fáradékonyabbak, mint a nyugodtan alvó társaik, és ez a közérzetükön is nyomot hagy.

A válaszadók közül minden ötödik mondta, hogy szinte minden éjjel felkel, hogy csatlakozzon a közösségi médiához.

A kutatáshoz több mint 900, átlagosan 12-15 év közötti iskolást toboroztak, akik kérdőívet töltöttek ki arról, milyen gyakran kelnek fel éjjel, hogy ellenőrizzék üzeneteiket a közösségi médiában, illetve hogy mikor fekszenek le és mikor kelnek. Arra is válaszolniuk kellett, hogy mennyire érzik magukat jól az életük különböző területein, például az iskolában és a barátok között, és hogy mennyire elégedettek a megjelenésükkel.

A válaszadók közül minden ötödik mondta, hogy szinte minden éjjel felkel, hogy csatlakozzon a közösségi médiához. Erre jellemzően több lány volt hajlamos, mint fiú.

Az éjjelente közösségi médiát használók, illetve azok körében, akik reggelente rendszertelenül keltek fel, háromszor gyakoribb az az állítás, hogy állandóan fáradtak az iskolában, mint azoknál, akik végigaludták az éjszakát, illetve minden nap ugyanabban az időben keltek fel. Utóbbiak általában energikusabbak rendszertelenül alvó társaiknál. Szerk: a feltöltődés egyik kötelező alappillére a kiadós pihenés.

A fiatalok több mint egyharmada legalább hetente egyszer felkel éjjel, hogy ellenőrizze az üzeneteit.

A tanulmány azt is jelezte, hogy további kutatásokra van szükség annak kiszűrésére, hogy az iskolai fáradtságért mennyiben felelős a közösségi média és mennyiben okozzák azt más tényezők. Az is feltárásra vár, hogy a fiatalokra milyen hatással van a kialvatlanság.



ecolounge banner 300x300

Hirdetés

magnet 300x250 par2

Hirdetés

  • All
  • E Autó
  • Fenntarthatóság
  • őssejt
  • űrkutatás
  • Default
  • Title
  • Date
  • Random