Nemcsak a vérnyomást csökkenti, hanem erősíti a lábizmokat a lépcsőzés, különösen azok számára, akik hajlamosak a szív-és érrendszeri és izomproblémákra.

A nagy intenzitású rezisztencia edzés hatékony lehet a korral járó izomvesztés feltartóztatására, ám fennáll a kockázata annak, hogy növeli a vérnyomást a magas vérnyomásban és a magas vérnyomás előszobájában lévő középkorúaknál. Ezt a negatív hatást ellensúlyozhatja az aerobik és a rezisztencia edzések kombinálása.

A lépcsőzés kombinálja az aerobik és a rezisztencia edzés előnyeit, mivel javítja a vérkeringést és erősíti a lábizmokat anélkül, hogy el kellene hagyni az épületet, vagy fizetni kellene az edzőteremben. Ráadásul segít a zsírégetésben és csökkenti a csontritkulás kockázatát is. Az Észak-amerikai NAMS folyóiratában közzétett új tanulmány előtt még nem vizsgálták, hogy a lépcsőmászás miként hat a vérnyomásra, az artériák rugalmasságára.

A tanulmányba magas vérnyomás 2. stádiumában szenvedő - 160/100 Hgmm-nél magasabb vérnyomás -, klimax utáni koreai nőket vontak be, akik hetente négy alkalommal 192 lépcsőt másztak meg naponta kettő-öt alkalommal. A lépcsőzéssel rugalmasabbá váltak ereik, csökkent vérnyomásuk és erősödött lábizomzatuk.

"Ez a tanulmány megmutatta, hogy egyszerű életmódváltások, mint a lépcsőzés hatékony lehet az érrendszer és a lábizomzat öregedésének a megelőzésében vagy csökkentésében." - mondta JoAnn Pinkerton a NAMS igazgatója.



ecolounge banner 300x300

Hirdetés

magnet 300x250 par2

Hirdetés

  • All
  • űrkutatás
  • Default
  • Title
  • Date
  • Random